27. 05. 2020 Kaufland Slovenská republika

Kaufland v bratislavskej predajni začína s predajom čapovanej drogérie

Reťazec svojim zákazníkom ponúkne udržateľnejší spôsob, ako vyprať bielizeň, umyť riad či vyčistiť domácnosť.

 Spoločnosť Kaufland v súlade so svojou stratégiou zodpovednosti voči životnému prostrediu spúšťa prvú prevádzku stanice s čapovanou drogériou. Vyskúšať ju budú môcť od konca mája zatiaľ zákazníci bratislavskej predajne na Trnavskej ceste. „Zodpovedný prístup voči životnému prostrediu je pre nás veľmi dôležitý. Ako prvý veľký reťazec preto prichádzame s predajom čapovanej drogérie, ktorá je Slovákom už dobre známa,“ uvádza Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland.

Keďže plastový odpad znamená vážny celosvetový problém, iba samotné recyklovanie plastov je nepostačujúce. Z tohto dôvodu sú aj 25-litrové kanistre v čapovacom stroji po vyprázdnení vrátené späť do obehu. Ide o komplexný logistický cirkulačný systém, ktorý neprodukuje zbytočný plastový odpad.

Spôsob čapovania drogérie je veľmi jednoduchý. Pri čapovacej stanici sú k dispozícii predurčené nádoby správneho objemu z recyklovateľného plastu, ktoré si zákazníci zakúpia iba raz. Keď výrobok spotrebujú, prázdnu nádobu vedia znovu využiť na rovnaký účel. Presný postup čapovania nájdu zákazníci aj priamo na čapovacom stroji.

Čapovacia stanica ponúka štyri základné produkty – univerzálny čistič domácnosti s pomarančovou silicou, plákadlo bielizne a prací gél z mydlových orechov a s levanduľovým extraktom a prostriedok na umývanie riadu s citrónovou silicou. „Každý výrobok, ktorý si zákazníci môžu načapovať, má nezávislý certifikát Eco Garantie. Ten zaručuje, že obsahuje výlučne zložky prírodného pôvodu a že pri výrobe boli dodržané prísne ekologické normy,“ uvádza Bendík. Okrem čapovanej drogérie bude Kaufland ponúkať aj ďalšie produkty priateľské k životnému prostrediu, ako sú bambusové zubné kefky, eko odličovacie tampóny či produkty dámskej hygieny a ďalší doplnkový sortiment.

Týmto činom reaguje Kaufland na rastúci zákaznícky dopyt po produktoch, ktoré sú ohľaduplné k prírode a ľuďom. Zákazníci sú preň na prvom mieste, preto svoj zodpovedný sortiment neustále rozširuje. Projekt čapovanej drogérie reťazec ohlásil už začiatkom roka, jeho spustenie sa však vzhľadom na mimoriadnu situáciu posunulo.

Pre Kaufland nie sú ekologické riešenia v rámci sortimentu žiadnou novinkou. Dlhodobo sa snaží odbremeniť životné prostredie od jednorazových plastov v rámci stratégie REset Plastic. V roku 2019 začal predávať uhorky bez plastových fólií, vyradil jednorazové plastové riady, slamky či poháre a začiatkom tohto roka ukončil predaj všetkých jednorazových igelitových tašiek. Týmito krokmi a zavedením ekologickejších obalov svojich produktov s označením Balené zodpovedne ročne usporí takmer 95 ton nového plastu.