Dobrovoľníci z Tesca vyzbierali vyše dvoch ton odpadu
Viac ako 2 400 kilogramov odpadu vyzbierali dobrovoľníci z radov zamestnancov Tesca počas dvoch aprílových týždňov po celom Slovensku pri príležitosti Dňa Zeme. Práve Deň Zeme (22. apríl) sa každoročne spája s pomocou životnému prostrediu. Spoločnosť Tesco dlhodobo motivuje a vytvára podmienky pre kolegov a kolegyne, aby sa aktívne zapájali do rôznych dobrovoľníckych aktivít na podporu komunít či ochranu planéty.
„Sme dobrým susedom v komunitách, kde pôsobíme, a chceme podporovať naše kolegyne a kolegov, aby sa aktívne zapájali do diania v meste, obci či dedine vo svojom okolí. Pri príležitosti Dňa Zeme sa do upratovania a čistenia svojho okolia zapojilo vyše 350 kolegov a kolegýň z obchodov, distribučných centier a centrálnej kancelárie. Tí venovali viac ako 600 hodín svojho pracovného času. Podporou dobrovoľníckych aktivít chceme pomôcť zlepšovať kvalitu života a životného prostredia,“ hovorí Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku.
Reťazec motivuje kolegyne a kolegov, aby sa aktívne zapájali do rôznych dobrovoľníckych aktivít. Na to im poskytuje dva dni plateného voľna, ktoré môžu využiť na pomoc svojej komunite. Kolegyne a kolegovia využívajú dobrovoľnícke dni napríklad pri potravinových zbierkach, na pomoc onkologickým pacientom, darovanie krvi, ako aj na zveľadenie svojho okolia počas podujatia Naše Mesto alebo ako mentori v rámci programu Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu (DofE). V minulom roku venovali kolegovia a kolegyne viac ako 7 000 hodín na dobrovoľnícke aktivity.
„Som hrdý, že pri príležitosti Dňa Zeme sme spolu s kolegami a kolegyňami z distribučného centra Beckov vyčistili okolie skladu Tesca. Ide o skutočne veľký areál a spoločnými silami sa nám podarilo vyzbierať 200 kilogramov odpadu, takže akcia bola veľmi úspešná. Už teraz sa tešíme na budúci rok,“ povedal Peter Zelenák, vedúci manažér distribučného centra Beckov.
Tesco úspešne plní svoje vlastné záväzky na ochranu planéty a jej prírodných zdrojov:
• Tesco sa stalo prvou firmou na svete, ktorá si stanovila cieľ uhlíkovej neutrality do roku 2050. V roku 2021 maloobchodný reťazec oznámil nový celoskupinový cieľ nulových čistých emisií (klimatickú neutralitu) do roku 2035 pre svoje vlastné prevádzky a zároveň sa zaviazal ku klimatickej neutralite aj v rámci svojho dodávateľského reťazca do roku 2050.
• Tesco je zároveň prvým a jediným podnikom v strednej Európe, ktorý uverejňuje dáta o potravinovom odpade, pravidelne už od roku 2016. Odvtedy reťazec znížil tvorbu potravinového odpadu o 76 %.
• Darovaním potravín od roku 2016/17 reťazec ušetrili takmer 32 811 ton emisií CO2.
• Tesco v Európe využíva certifikovanú elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov vo všetkých obchodoch a znížilo uhlíkové emisie v regióne od roku 2015 o 67 %.
• Tesco odstránilo všetky nerecyklovateľné a ťažko recyklovateľné materiály z obalov výrobkov vlastnej značky Tesco.