Kampaň KOSIT-u bojuje proti predsudkom
Týmto krokom sa hlási k myšlienke prelamovania predsudkov pri zamestnávaní, vrátane Rómov. Tých v spoločnosti pracuje výrazná časť z pohľadu celkového počtu zamestnancov.
Kampaň sa sústredí na každoročné sezónne doplnenie stavu vodičov zimnej údržby pred zimnou sezónou. Pre posilnenie autenticity kampane sa pred objektív fotografa postavili súčasní vodiči spoločnosti s dlhoročnými skúsenosťami za volantom odhŕňacieho vozidla: František Sasák, Štefan Davidovič, Róbert Vaško, Ján Hanko a Miloš Sámeľ. Práve poslední dvaja menovaní sú ukážkou príbehu zamestnancov rómskeho pôvodu, ktorí sa z nižších pozícií vypracovali na rešpektované miesto vodiča.
Ing. Marián Christenko, generálny riaditeľ spoločnosti KOSIT o otvorenej personálnej politike spoločnosti hovorí: „Zamestnávanie bez predsudkov je pre našu spoločnosť jednou zo kľúčových hodnôt. Aj vďaka tomu sú u nás dvere otvorené pre každého pracovitého človeka. Tento prístup nám v štandartnej sezóne garantuje dostatok pracovníkov a preto si môžeme dovoliť odmietnúť agentúrne ponuky na pracovníkov zo zahraničia. Sme presvedčení, že prácu treba prioritne ponúkať domácim, bez ohľadu na ich vek, či etnický pôvod. Verím, že tým inšpirujeme aj iné firmy k prelamovaniu rôznych stereotypných predstáv pri zamestnávaní. Nám sa táto cesta osvedčila.“
V mediálnom mixe kampane sú zahrnuté štandardné offline formáty ako billboardové plochy, print či rádiospoty a online formáty ako bannerová reklama, špeciálny formát inzercie na profesia.sk, reklama na sociálnych sieťach a ďalších online portáloch. Mediálny mix a cielenie kampane sú nastavené tak, aby zasiahli čo najväčší počet obyvateľov Prešovského a Košického kraja. Za vznikom kampane stojí agentúra Green Talk, ktorá pri produkcii spolupracovala s marketingovým a PR oddelením KOSIT-u, agentúrou FILMA Production, štúdiom HD Production a agentúrou Hi-reklama. Podľa predbežných informácií z personálneho oddelenia spoločnosti KOSIT je reakcia na kampaň nadštandartne pozitívna a prináša prvé ovocie v podobe podpísaných pracovných zmlúv na inzerovanú pozíciu.
„Považujeme za dobré, že aj na Slovensku existujú firmy, ktoré majú záujem na prelamovaní negatívnych stereotypov. Zvlášť, keď na to vzhľadom na vysoký podiel rómskych zamestnancov majú mandát…“ dodáva Daniel Rabina z agentúry Green Talk. “Netajíme sa tým, že nás podvedome inšpirovala nedávna búrlivá diskusia o „nepracujúcich“ Rómoch v Českej republike alebo hlavná myšlienka kampane na vodku ABSOLUT. Aj my si totiž myslíme, že Slovensko je dávno pestrofarebné.“