METRO partnerom udržateľných riešení na festivale Pohoda
METRO bude aktívnou súčasťou ekologických riešení na 23. ročníku festivalu Pohoda. Patrí k nim napríklad znižovanie emisií organizovaným zásobovaním areálu potravinami, či používanie jednorazového kompostovateľného eko riadu zo sortimentu METRO v gastro zóne festivalu. Veľkoobchod tiež na najväčšom hudobnom podujatí na Slovensku otvorí aj stan METRO Udržateľnosť. Návštevníci sa v ňom môžu tešiť na viaceré vzdelávacie a osvetové aktivity vrátane diskusií, kvízov a súťaží s cieľom poukázať na význam filozofie zero waste.
„Z partnerstva udržateľných riešení a tým pádom aj z premiérovej spolupráce s festivalom Pohoda sa veľmi tešíme. Jej nadviazanie vnímame ako logické pokračovanie našich aktivít a projektov s ekologickým významom, ktoré v spoločnosti METRO tvoríme. Vieme, že Pohoda bola už v minulosti aj medzinárodne ocenená za svoj ekologický prístup, a preto sme radi, že tento rok môžeme k tomuto obrazu praktickými krokmi prispieť aj my,“ povedala ambasádorka METRO pre udržateľnosť Anežka Kováliková.
V stane METRO Udržateľnosť budú na témy „Triedenie a čo s ním“ a „Inovátorky v neplytvaní“ diskutovať zástupcovia tretieho sektora, firiem s ekologickým prístupom i lídri pre zero waste filozofiu či upcycling z rôznych oblastí. Zábavno-súťažné kvízy s cieľom inšpirovať k rozumnému zaobchádzaniu s potravinami, recyklácii či kompostovaniu bude moderovať herec Michael Vrzala pod alter egom Steven „Separovač“ Segal. V stane bude tiež možnosť zapojiť sa do instagramovej súťaže, vyskúšať si aplikáciu Waste Impact na podporu separovania či online podpísať Memorandum o neplytvaní, ktoré zo spoločnej iniciatívy vytvorili METRO, Inštitút cirkulárnej ekonomiky (INCIEN) a Slovenský zväz kuchárov a cukrárov (SZKC).
Menej emisií, čerstvé potraviny
Tým, že predajcovia občerstvenia na Pohode si môžu objednať tovar priamo od METRO a to dvakrát denne, šetrí im to čas a zároveň táto možnosť znamená, že festival vyprodukuje nižšiu uhlíkovú stopu. Zásobovanie sa koná primárne z METRO predajne v Žiline: „Naši obchodní zástupcovia aktívne oslovovali predajcov občerstvenia na festivale. Môžeme potvrdiť, že najvyšší záujem o dodávky počas festivalu je o čerstvú zeleninu a ovocie. Snažili sme sa tiež uspokojiť čo najviac záujemcov o kompostovateľný riad. Veríme, že prvý ročník bude dobrou skúsenosťou pre posunutie partnerstva ešte na vyššiu úroveň v budúcnosti,“ povedala Veronika Bulinová, own brand manager v METRO.
Pozornosť v rámci celého areálu bude venovaná separácii na zberných miestach. To, že osveta v oblasti udržateľných riešení by mala byť mimoriadne dôležitou témou ukázal aj prieskum METRO na vzorke 300 zákazníkov spoločnosti z jari tohto roka. Vyhodené potraviny eviduje podľa prieskumu len vyše 40% opýtaných. Firmy, ktoré podnikajú kroky k udržateľnosti priznali tiež zvýšené nároky na financie a takmer všetky by privítali podporu vo forme osvety či konzultácií.