Poisťovňa Generali a aplikácia HZS prináša turistom na hory osobného Anjela strážneho
Inovatívna aplikácia Horská záchranná služba je aktívna od roku 2020. Využíva ju viac ako 167 tisíc užívateľov a zachránila niekoľko stoviek životov.
Poisťovňa Generali sa už viac ako štyri roky pýši hrdým titulom generálneho partnera aplikácie HZS. Táto aplikácia umožňuje turistom v prípade núdze privolať profesionálnu pomoc jediným tlačidlom, získať informácie o aktuálnom počasí, výstrahách a teréne. Obsahuje aj funkciu Knihu vychádzok a túr, ktorá od jej spustenia zaevidovala takmer 12 000 zápisov. Aplikácia HZS má medzinárodný presah a jej výhody poznajú aj naši susedia – Česko, Maďarsko a Rakúsko. Bonusom je aj to, že ponúka turistom možnosť uzatvoriť poistenia do hôr.
S odstupom času štatistiky jasne potvrdzujú, že aplikácia je medzi ľuďmi skutočne obľúbená a populárna. Získala si takmer 167 tisíc používateľov a pomoc si cez ňu privolalo už vyše 700 ľudí. „Poisťovňa Generali sa nezameriava len na riešenie následkov nepredvídateľných udalostí, ale aj na ich prevenciu. Aplikácia Horská záchranná služba kombinuje pomoc ľuďom v núdzi a preventívne opatrenia, čo je v súlade s hodnotami Generali. Veríme, že bezpečnosť všetkých turistov je na prvom mieste, a preto podporujeme inovatívne riešenia, ktoré zvyšujú ich ochranu a uľahčujú prácu záchranárom,“ povedal šéf slovenskej pobočky a obchodný riaditeľ Generali Pavol Pitoňák.
Aplikácia sa neustále technicky vyvíja, a preto prináša ďalšiu novinku, ktorá nepochybne pomôže urýchliť celý proces záchrannej alebo pátracej akcie. Funkcia Anjel strážny je navrhnutá tak, aby zjednodušila lokalizáciu zranenej alebo stratenej osoby aj v prípade, že už si nie je schopná privolať pomoc sama. „Doposiaľ boli súčasťou knihy túr iba informácie zadané užívateľom a nepracovalo sa so skutočnou polohou počas túry. Na základe spätnej väzby od záchranárov aj užívateľov teraz aplikácia umožní ukladať posledné tri známe polohy. Tie sú potom v prípade núdze dostupné nielen pre blízkych, ale aj pre záchranárov,“ vysvetľuje Filip Maleňák, riaditeľ Medical Information Technologies.
Efektivitu záchranných operácií zvýšilo aj spustenie portálu NG-SOS, ktorý umožňuje Horskej záchrannej službe a Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej službe rýchlu výmenu núdzových informácií pomocou niekoľkých online kliknutí. Portál umožňuje záchranným zložkám okamžite zdieľať informácie o zranených alebo stratených osobách, vrátane presnej lokalizácie pomocou prijatých súradníc. „Spolupráca s Horskou záchrannou službou pomocou nového systému nám umožňuje rýchlo a efektívne reagovať na núdzové situácie, čo je našou najvyššou prioritou. Sme len v polovici roka a lepšia komunikácia nám pomohla už pri viac ako 50 záchranných akciách. Pre nás záchranárov je najväčší boj s časom a v mnohých situáciách sa počíta každá minúta, preto toto zefektívnenie práce pri záchrane životov radi vítame,“ dopĺňa Iveta Križalkovičová, riaditeľka Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby.
Obrovskou výhodou aplikácie je aj komunikácia cez chat v prípade, že je na horách dostupný iba minimálny signál a telefonovanie nie je možné. Zároveň je chat prispôsobený aj cudzincom, pretože dokáže komunikovať presne v takom jazyku, v akom je nastavený ich mobilný telefón.
Vďaka Generali a práci záchranárov je tak na horách opäť o niečo bezpečnejšie.