Ikonická fľaša Pilsner Urquell sa mení. Hliníkovú fóliu nahradí úplne recyklovateľná zlatá etiketa
Pilsner Urquell predstavuje ďalší dôležitý krok na ceste k udržateľnosti. Ikonické zálohované fľaše Pilsner Urquell prejdú premenou – od marca 2021 hliníkové fólie a plastové nálepky nahradia papierové etikety. Vďaka tomu budú sklenené fľaše úplne recyklovateľné a pivovar tak ušetrí viac ako 100 ton odpadu za rok. Novú podobu fliaš doplní Pilsner Urquell ďalšími unikátnymi prvkami, navyše dôjde k zjednoteniu dizajnu fliaš pre tuzemský trh i export.
Náhrada hliníkových fólií a plastových nálepiek na fľašiach piva Pilsner Urquell je ďalším krokom pivovaru, ktorým znižuje dopady podnikania na životné prostredie. „Okrem nezanedbateľného ekologického prínosu sme citlivo inovovali aj dizajn fliaš. Ten teraz ešte viac zvýrazňuje výnimočnosť piva Pilsner Urquell. Na fľaše sme pridali reliéfnu razbu nazvývanú embossing, ktorá zdôrazňuje symboly značky. Táto technika je prvý raz použitá aj v prepracovanom a na trhu unikátnom korunkovom uzávere. Nový dizajn tiež zjednocuje podobu fliaš Pilsner Urquell vo všetkých krajinách – ľudia tak jednoducho spoznajú naše pivo v obchodoch a reštauráciách po celom svete,“ hovorí Zuzana Dudová, senior brand manažérka značky Pilsner Urquell.
Vďaka tejto zmene budú teraz sklenené fľaše Pilsner Urquell úplne recyklovateľné, čím sa ročne ušetrí celkovo 106 ton nerecyklovateľného odpadu. Doteraz používané hliníkové fólie a plastové nálepky znehodnocovali papierový odpad z etikiet odstránených pri umývaní fliaš. Každá tona recyklovateľného papiera výrazne prispieva k ochrane životného prostredia, znižuje produkciu CO2 a ušetrí približne sedemnásť stromov. „Na všetkých našich flašiach končíme s alobalom a plastom. Našim zákazníkom sa môže zdať, že je to len drobná zmena na fľaši, ale prínos tohto rozhodnutia je pre životné prostredie obrovský,“ dopĺňa k zmene etikiet Václav Berka, emeritný vrchný sládok pivovaru Pilsner Urquell.
Distribúcia úplne recyklovateľných fliaš Pilsner Urquell do obchodov začne 8. marca 2021, bude sprevádzaná aj kampaňou v televízii a ďalších komunikačných kanáloch.